Airbus Defence and Space

Airbus Defence and Space grants internships positions at Science Without Borders program for professionals

The interns’ selection is scheduled for early 2013

Brasília, December 12, 2012 - Airbus Defence and Space, a multinational company specialized in spacecraft, spaceflight, satellite systems and related services, will participate in the Science Without Borders program, from the Brazilian Federal Government, granting 20 internship positions for Brazilian professionals. The positions are available in France, with the possibility of an extension in Germany, England and Spain, where the company has other units. Professionals will be selected to develop research projects, studies, training and enablement up to a 12 month period at Airbus Defence and Space´s facilities.

Yesterday (11) President Dilma Rousseff officialized the partnership between France and Brazil in Science Without Borders program. The cooperation agreement happened in Paris during a meeting with French President François Hollande. Until 2015, France should receive about 2,000 students.

Launched in December 2011, the Federal Government program, together with the Ministry of Science, Technology and Innovation (MCTI) and the Ministry of Education (MEC), by means of CNPq and the Improvement of Higher Education Personnel Coordination (Capes), has granted nearly 18,000 internships for universities and higher education institutions in 38 countries.

About Airbus Defence and Space

Airbus Defence and Space is the number one company in Europe for space technologies and the third in the world. In 2011, Airbus Defence and Space had a turnover close to €5 billion and 18,000 employees worldwide, mainly in France, Germany, the United Kingdom, Spain and the Netherlands.

Airbus Defence and Space is the sole European company that covers the whole range of civil and defence space systems and services.

Its three business units are: Airbus Defence and Space for launchers and orbital infrastructure; Airbus Defence and Space for spacecraft and ground segment;  Airbus Defence and Space for comprehensive fixed and mobile end-to-end solutions covering secure and commercial satcoms and networks, high security and broadcast satellite communications equipment and systems, and bespoke geo-information services, worldwide.

Airbus Defence and Space is a wholly owned subsidiary of AIRBUS Group, a global leader in aerospace, defence and related services. In 2011, the Group – comprising Airbus, Airbus Defence and Space, Cassidian and Eurocopter – generated revenues of € 49.1 billion and employed a workforce of over 133,000.

www.space-airbusds.com

Informações à Imprensa

In Press Oficina Assessoria de Comunicação
Anny Cassimira
Tel.: +55 61 3049.9577 | 61 8506.3711
anny.cassimira@inpressoficina.com.br

Airbus Defence and Space oferece vagas de estágio pelo Programa Ciência sem Fronteiras para profissionais

A seleção está prevista para o início de 2013.

Brasília, 13 de dezembro de 2012 - A Airbus Defence and Space, empresa multinacional especializada em veículos espaciais, voos espaciais, sistemas de satélites e serviços associados, vai participar do Programa Ciência sem Fronteiras, do governo federal, oferecendo 20 vagas de estágio para profissionais brasileiros. Os estágios acontecem na França, com a possibilidade de extensão para Alemanha, Inglaterra e Espanha, onde a empresa possui unidades. Serão selecionados profissionais para o desenvolvimento de projetos de pesquisa, estudos, treinamentos e capacitação em instalações da Airbus Defence and Space no período de até 12 meses.

Nesta semana, a presidente Dilma Rousseff oficializou, em Paris, a parceria entre a França e o Brasil para o Programa Ciência Sem Fronteiras, durante encontro com o presidente da França, François Hollande. Até 2015, a França deverá receber cerca de 2 mil estudantes pelo acordo de cooperação entre os países.

Lançado em dezembro de 2011, o programa do governo federal em conjunto com o Ministério da Ciência, Tecnologia e Inovação (MCTI) e do Ministério da Educação (MEC), por meio do CNPq e da Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (Capes), já concedeu cerca de 18 mil bolsas em universidades e instituições de ensino superior em 38 países.

Sobre a Airbus Defence and Space

Airbus Defence and Space é a empresa número um em tecnologias espaciais na Europa e a terceira no mundo. Em 2011, a Airbus Defence and Space obteve uma rotatividade de quase EUR5 bilhões e 18.000 funcionários no mundo inteiro, especialmente na França, Alemanha, Reino Unido, Espanha e Holanda.

A Airbus Defence and Space é a única empresa europeia que cobre toda a gama de serviços e sistemas civis e de defesa. Seus três principais negócios são: a Airbus Defence and Space de lançadores e infraestruturas orbitais; a Airbus Defence and Space de foguetes e segmento terrestre; a Airbus Defence and Space de soluções abrangentes do começo ao fim, fixas e móveis, cobrindo redes e satélites de comunicações seguros e comerciais, equipamento e sistemas de transmissão de comunicação via satélite de alta segurança, e serviços personalizados de informações geográficas, no mundo inteiro.

A Airbus Defence and Space é uma subsidiária de propriedade exclusiva da AIRBUS Group, líder global em serviços relacionados à defesa e espaços aéreos. Em 2011, o Grupo formado pela Airbus, Airbus Defence and Space, Cassidian e Eurocopter gerou receitas de € 49,1 bilhões de euros e empregou uma força de trabalho de mais de 133.000 pessoas.

www.space-airbusds.com

Informações à Imprensa